Studentenvereniging Utrecht

Utrecht staat ook wel bekend als dé studentenstad van Nederland. Om jouw studententijd onvergetelijk te maken kun je het beste lid worden van Unitas S.R., de gezelligste en meest bruisende studentenvereniging van Utrecht. Je studie is natuurlijk ontzettend belangrijk, en hier is dan ook volop de ruimte voor, maar natuurlijk wil je ook optimaal genieten van alles wat het studentenleven te bieden heeft. Dat kan bij Unitas als geen ander.

Waarom wil jij lid worden bij een studentenvereniging (in Utrecht)?

Lid worden van een studentenvereniging geeft jou de kans om je ook naast je curriculum te ontwikkelen door bijvoorbeeld een bestuursjaar te doen of bij een commissie te gaan. Naast extra vaardigheden bouw je natuurlijk ook een mooi netwerk op en leer je veel mensen kennen. Wij hebben alle voordelen van lid worden alvast voor jou opgesomd:

• Unieke levenservaring

Lid worden van een studentenvereniging is echt een verrijking van je studietijd. Je maakt de mooiste tijd mee op veel verschillende borrels, feestjes, reizen en evenementen. De gezelligheid in deze tijd blijft een levenslange herinneringen aan een onvergetelijke studententijd.

•  Sociaal netwerk

Je bouwt een sociaal netwerk op tijdens je studie en ontmoet ongetwijfeld vrienden voor het leven doordat je samen zoveel meemaakt in deze tijd.  Daarnaast leer je ook de mooie en veelzijdige stad Utrecht goed kennen.

• Relevante ervaring

Wanneer je een commissie- of bestuursfunctie aanneemt doe je veel relevante organisatorische, praktijkgerichte en functionele ervaring op. Denk hierbij aan het organiseren van evenementen, competities of reizen, financiële taken, PR, het maken van een jaarboek, etc. De ervaring die je in je studententijd opdoet geeft jou een streepje voor bij toekomstige sollicitaties. Ervaring met plannen, oplossen, financiën en organiseren staat altijd goed op je CV.

• Je vindt makkelijker een (goedkope) studentenkamer

Studentenverenigingen hebben connecties waardoor jij vaak makkelijker op een prominente locatie een studentenkamer kunt vinden. Dit kan dan zowel via-via als in een dispuuts- of verenigingshuis.

• Goed te combineren met interesses

Studentenverenigingen hebben vaak verschillende sportteams waar jij je bij aan kunt sluiten. Ook kun je informeren naar de mogelijkheden omtrent muziek maken, toneel spelen of andere creatieve of sportieve bezigheden die machten met jouw interessegebied.

• Ook na je studie profijt van je netwerk

Natuurlijk is het erg fijn om tijdens je studie een netwerk te hebben, maar ook oud-studenten kunnen nog profiteren van verenigingscontacten. Zeker omdat je mensen uit verschillenden jaarlagen leert kennen wordt dit netwerk extra handig. Denk er bijvoorbeeld aan dat een van je contacten ergens gaat werken waar jij graag een introductie krijgt.

Studentenvereniging Unitas S.R. in Utrecht

Onze studentenvereniging Unitas S.R. in Utrecht smelt al meer dan 100 jaar lang studenten van de Utrecht Universiteit samen met studenten van de Hogeschool Utrecht. De sociëteit van de studentenvereniging bevindt zich in hartje-Utrecht en is de oudste gemengde gezelligheidsvereniging in het Sticht. Met een rijke geschiedenis en de vele tradities die nog altijd in ere worden gehouden is onze studentenvereniging uniek.

Op zoek naar een studentenvereniging in Utrecht? Kies voor Unitas S.R. om deze redenen

Hier haal je alles uit je studentenleven. Bij Unitas S.R. zijn er bijna elke dag leuke activiteiten. Deze activiteiten kunnen bestaan uit gezellig samen een hapje en een drankje, een groots themafeest of een studie-gerelateerde activiteit zoals een interessante lezing of een netwerkborrel. Je komt terecht in een jaarclub waar je net zo actief kunt zijn als je zelf wilt. Als je lid wordt bij Unitas S.R., dan leer je Utrecht op je duimpje kennen, maak je vrienden voor het leven en geniet je volop van je studententijd. Daarnaast beschikken we over een vacaturebank waar je gemakkelijker een stageplek, (studie gerelateerde) bijbaan of startersbaan kunt vinden. En een lage bierprijs van €1,10 mag natuurlijk niet ontbreken.