286014360_2671033416373300_3127071804167546423_n.jpg

VRIENDEN VOOR HET LEVEN

Zodra je lid wordt bij Unitas S.R. zijn er meer dan genoeg groeperingen om je bij aan te sluiten. Buiten je jaarclub zijn al deze groeperingen geheel vrijblijvend. Je kan zelf beslissen hoe actief je wil zijn. Neem hieronder een kijkje!

groeperingen

Finesse foto_edited_edited.png

JAARCLUBS

Binnen Unitas S.R. is je jaarclub de belangrijkste groepering waar je deel van uitmaakt. Nadat je jouw jaarclub gevormd hebt, is dit binnen de kortste keren je meest hechte vriendengroep die een basis vormt voor je verdere studentenleven. Elke dinsdag eet en borrel je samen en in de zomer ga je met z'n allen op clubvakantie in het buitenland.

578844c1-6164-494f-8565-e00bf1cea13e.jpg
“Een jaarclub is al reden genoeg om lid te worden. Het is zo uniek om samen het studentenleven te ontdekken en alles mee te maken.”
Jaarclubs
IMG_8555.HEIC
"Commissie weekenden zijn onvergetelijk, en door mijn commissies heb ik zo veel mensen leren kennen."

COMMISSIES

Vind jij het leuk om te tappen, feesten te organiseren of vette evenementen te begeleiden? In je eerste jaar kun jij al deel uitmaken van een commissie en jezelf ontplooien. Commissies bestaan uit acht leden van verschillende jaarlagen. Met je commissiegenoten vergader en borrel je iedere maandag om zo uiteindelijk na weken, maanden of een jaar iets vets met elkaar neer te zetten. Ook met je commissiegenoten bouw je een hechte band op en daarnaast staat het ook nog eens leuk op je CV! Kijk hier naar wat voor evenementen commissies

organiseren!

3d76333a-c468-45d5-a0cf-8877a133173a.JPG
Wil je meer zien over de evenementen die worden georganiseerd door onze commissies?  Klik hier
WhatsApp Image 2022-04-19 at 17.32.02.jpeg

DISPUTEN

Unitas S.R. kent 8 traditionele ongemengde disputen: vier mannen disputen en vier vrouwen disputen. De oudste disputen bestaan al meer dan honderd jaar en zijn een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Met je dispuut bouw je een hechte vriendschap op en het geeft je de kans om ouderejaars te leren kennen.

291772b1-22f3-4c91-8ea3-e3866d24ddd4.jpg

“Mijn dispuut is een enorme verrijking geweest voor mijn studententijd en lidmaatschap.”
349ebec5-e053-4977-bc8b-d8ef9bab5b53.JPG
“Mijn huis heeft me geholpen mijn plek te vinden bij Unitas en in het studentenleven.”

HUIZEN

Unitas S.R. heeft veel verenigingshuizen waarin onze leden wonen. Elk jaar vinden veel van onze eerstejaars een kamer via Unitas. Door je huis ontmoet je veel nieuwe mensen en heb je een echte thuisbasis in Utrecht.

797b04c8-2ce2-4458-bd45-f46b35de1704.JPG
PHOTO-2021-11-26-17-59-39.jpg
"De activiteiten met de subverenigingen zijn ontzettend leuk! Je leert allemaal mensen met dezelfde hobby's kennen"

SUBVERENIGINGEN

Heb jij altijd wel een goede hand bij poker, of ben jij een geboren acteur en sta je het liefst in de schijnwerpers van een vol theater? Of ben jij een echte debater (lees: houd je van sigaren, port en slap lullen)? Er is ongetwijfeld een subvereniging waarbij jij je dan wil aansluiten! Daarnaast is er voor iedere studie een studie subvereniging, waar je altijd studietips en samenvattingen kan krijgen, of boeken over kan nemen van ouderejaars.

IMG_1784 (1).jpeg
"Onervaren of toch een zeil-pro? Op het water flaneren we sowieso! Met de zeil-sub kies je het ruime sop en geniet je samen van de gezelligheid en de sport."
cd511497-9563-4f91-b343-bd2d75a4f863.jpg
"Los van Unitas hebben we met ons verticale wel eens een barbecue in een park, hele gezellige avonden zijn dat."

VERTICALEN

Nadat je een jaarclub hebt gevormd in jouw eerste jaar, wordt je club onderdeel van een verticale. Deze verticale bestaat uit jaarclubs uit de jaarlagen boven je en zorgt voor een  hechte band tussen de verschillende jaren.

e5f34624-a8e3-4a2c-9b24-1fad638a7155.jpg
Huizen