Sfeer 11.jpg

VRIENDEN VOOR HET LEVEN

Zodra je lid wordt bij Unitas S.R. zijn er meer dan genoeg groeperingen om je bij aan te sluiten. Buiten je jaarclub zijn al deze groeperingen geheel vrijblijvend. Je kan zelf beslissen hoe actief je wil zijn. Neem hieronder een kijkje!

groeperingen

IMG_1803.JPG

JAARCLUBS

Binnen Unitas S.R. is je jaarclub de belangrijkste groepering waar je deel van uitmaakt. Nadat je jouw jaarclub gevonden hebt, is dit binnen de kortste keren je meest hechte vriendengroep die een basis is voor je verdere studentenleven. Elke dinsdag eet je samen en vaak ga je aan het eind van het jaar ook nog samen op vakantie.

pakweg.jpg
65972eaf-1b80-4001-9560-5810abc40118.JPG

COMMISSIES

Heb jij zin om te tappen, feesten te organiseren of coole evenementen te begeleiden? In je eerste jaar kun jij je al bij een commissie bijvoegen om dit te doen. Commissies bestaan uit acht leden van verschillende jaarlagen. Met je commissieleden mag je zelf de invulling geven voor het evenement of feest dat je organiseert, waardoor je snel een hechte samenwerking hebt. Daarnaast staat het ook nog eens leuk op je CV! Kijk hier naar wat voor evenementen commissies organiseren

CRUB.jpeg
43950023_880546079000596_477061435113865

DISPUTEN

Unitas S.R. kent 7 traditionele ongemengde disputen: vier mannen disputen en drie vrouwen disputen. De oudste disputen bestaan al meer dan honderd jaar en zijn een belangrijk onderdeel van onze cultuur. Met je dispuut bouw je een hechte vriendschap op en het geeft je de kans om ouderejaars te leren kennen.

Geuzen.jpeg

1323ef35-2840-439a-87c6-d9356b05df83.JPG

HUIZEN

Unitas S.R. heeft een grote hoeveelheid huizen waarin onze leden wonen. Elk jaar vinden veel van onze eerstejaars een kamer via Unitas. Door je huis ontmoet je veel nieuwe mensen en heb je een echte thuisbasis in Utrecht.

image3_edited.jpg
UDG.jpeg

SUBVERENIGINGEN

Heb jij altijd wel een goede hand bij poker, of ben jij een geboren acteur en sta je het liefst in de schijnwerpers van een vol theater? Of ben jij een echte debater (lees: houd je van sigaren, port en slap lullen)? Er is ongetwijfeld een subvereniging waarbij jij je dan wil aansluiten! Daarnaast is er voor iedere studie een studie subvereniging, waar je altijd studietips en samenvattingen kan krijgen, of boeken over kan nemen van ouderejaars.

USBC.jpeg
DSC01823.JPG

VERTICALEN

Nadat je een jaarclub hebt gevormd in jouw eerste jaar, wordt je club onderdeel van een verticale. Deze verticale bestaat uit jaarclubs uit de jaarlagen boven je en zorgen voor hechte band tussen jaren heen.

15111032_1711572012492540_35511135374359