Uil_maar_dan_is_Unitas_S.R._nóg_stukje_g

OVER UNITAS S.R.

WAT IS UNITAS STUDIOSORUM

RHENO-TRAIECTINA?

Unitas S.R. is een gemengde vereniging met ca. 1000 leden. Dit maakt de vereniging tot één van de grootste gezelligheidsverenigingen van Utrecht. Desondanks heeft Unitas S.R. haar kleinschaligheid behouden. Zo bouw je een hechtere band op met je jaar en heb je de mogelijkheid om actief te worden binnen de vele commissies, besturen en disputen die Unitas S.R. rijk is. Een veel gehoorde uitspraak van onze leden luidt dan ook als volgt:

“Als ik het pand in loop word ik door iedereen begroet, het voelt echt alsof ik thuiskom. Ik denk niet dat een andere grote vereniging mij dit gevoel had kunnen geven.”

Wij zijn trots op onze geschiedenis en hebben een aantal mores en tradities dan ook nog altijd hoog in het vaandel. Zo komen onze mannelijke leden, net als 100 jaar geleden, nog steeds jas-das op de kroeg en worden er op onze borrelavonden vaak studentikoze liederen gezongen, met elk hun eigen verhaal.

VOOR OUDERS

Uw kind verlaat de veilige thuishaven en spreidt zijn of haar vleugels. Wellicht wil hij of zij ook graag lid worden bij een studentenvereniging. Wij kunnen ons voorstellen dat u hier twijfels over heeft. Schroom niet om een mail te sturen naar de Novitiaatscommissie via nc@usr.nl. Wij beantwoorden graag uw vragen zodat u uw kind met een gerust hart op avontuur naar Utrecht kan laten gaan.

INSCHRIJVEN

Inschrijven kan heel gemakkelijk online, of kom langs op ons terras!

JAARCLUBS

Binnen Unitas S.R. is je jaarclub de belangrijkste groepering waar je deel van uitmaakt. In het begin van je eerste jaar ligt de focus vooral op het vinden van je jaarclub. Hiervoor worden veel verschillende themafeesten en activiteiten georganiseerd. Dit is ook een perfecte gelegenheid om kennis te maken met de andere leden en verschillende groeperingen binnen Unitas S.R.. Zodra je jouw jaarclub gevonden hebt, is dit binnen de kortste keren een hechte vriendengroep die de basis vorm voor je verdere studentenleven.

COMMISSIES

Misschien lijkt het je wel leuk om in een van onze commissies grote feesten te organiseren, te tappen in onze barren, als PR-commissie mee te denken over de promotie en het imago van Unitas S.R., het verenigingsblad te schrijven, als DJ op onze feesten te draaien, of de jaarlijkse skireis te organiseren! Bij Unitas kan je in je eerste jaar al lid worden van de vele commissies die de vereniging rijk is. In een commissie zitten vier mannen en vier vrouwen uit verschillende jaarlagen, waardoor je elkaar op een hechte en gezellige manier leert kennen. Daarnaast is het een vette uitdaging om in een groep iets te organiseren, en staat het ook nog eens leuk op je CV!

DISPUTEN

Tot slot kent Unitas de traditionele ongemengde disputen, waar je in je eerste jaar bij aan kan sluiten. Met je dispuut heb je regelmatig geweldige borrels, leuke activiteiten en ga je op reis naar de vetste plaatsen in Europa.

SUBVERENIGINGEN

Heb jij altijd wel een goede hand bij poker, of kan je gewoon zo goed bluffen dat jij ieder spel wint? Ben jij een geboren acteur of dramaqueen en sta je het liefst in de schijnwerpers van een vol theater? Of ben jij een echte debater (lees: houd je van sigaren, port en slap lullen)? Er is ongetwijfeld een subvereniging waarbij jij je dan wil aansluiten! Daarnaast is er voor iedere studie een studievereniging, waar je altijd studietips en samenvattingen kan krijgen, of boeken over kan nemen van ouderejaars.

• Snapchat - White Circle
  • YouTube - White Circle